<insert name here>
这篇文章需要翻译。你可以帮助以撒的结合中文维基来 翻译它

《以撒的结合:胎衣》The Binding of Isaac: Afterbirth)是《以撒的结合:重生》的一个DLC(可下载内容)。发售日期为2015年10月30日,发售价格为10.99美元(中国地区为38人民币)。Xbox One和PS4的发售日期为2016年5月10日。

获取更多信息,请点击The Binding of Isaac: Afterbirth (Pre-Release).

游戏特性

其他变化

  • 当角色没有心之容器时,将需要用魂心来与恶魔交易。
  • 坎卜斯有了新的行动模式。
  • 游魂解锁方式变更:在献祭房中献祭死亡解锁。
  • 重新设计了献祭房,角色可以在献祭房中得到更多有用的东西。

道具

名称图标ID充能效果
Diplopia
复视
Collectible 347 Icon.png3470, 一次性使用使用后,复制房间中的所有物品。
Placebo
安慰剂
Collectible 348 Icon.png3484使用后,触发当前药丸的效果。
Wooden Nickel
木制硬币
Collectible 349 Icon.png3491使用后,概率掉落1枚硬币。
Toxic Shock
毒性冲击
Collectible 350 Icon.png350/每当角色进入一个有敌人的房间时,会释放毒雾,对房间中的所有敌人造成大量伤害。
Mega Bean
巨豆
Collectible 351 Icon.png3513使用后,石化所有敌人,对附近的敌人造成伤害。
Glass Cannon
玻璃大炮
Collectible 352 Icon.png3524秒使用后,发射巨大眼泪,心变为半颗。
Bomber Boy
炸弹人
Collectible 353 Icon.png353/炸弹+5,十字炸弹。
Crack Jacks
琥珀玉米花
Collectible 354 Icon.png354/心之容器+1,饰品+1。
Mom's Pearls
妈妈的珍珠项链
Collectible 355 Icon.png355/射程上升,幸运上升。
Car Battery
车载电池
Collectible 356 Icon.png356/主动道具会触发双倍效果。
Box of Friends
朋友盒
Collectible 357 Icon.png3574使用后,在当前房间中复制所有跟班。
The Wiz
巫师帽
Collectible 358 Icon.png358/角色的两个眼睛同时发射眼泪, 角色的眼泪向斜45º方向飞出,眼泪可以飞跃障碍物。
8 Inch Nails
8寸钉
Collectible 359 Icon.png359/眼泪击退效果上升,伤害上升。
Incubus
夜魔
Collectible 360 Icon.png360/发射与角色相同眼泪的跟班。
Fate's Reward
命运的报偿
Collectible 361 Icon.png361/发射与角色相同眼泪特效和伤害的眼泪的跟班。
Lil' Chest
小宝箱
Collectible 362 Icon.png362/掉落掉落物的跟班。
Sworn Protector
誓约守护者
Collectible 363 Icon.png363/掉落永恒之心的环绕物。
Friend Zone
朋友区
Collectible 364 Icon.png364/缓慢旋转的环绕物。
Lost Fly
迷路苍蝇
Collectible 365 Icon.png365/沿墙前进的跟班。
Scatter Bombs
分裂炸弹
Collectible 366 Icon.png366/炸弹+5,炸弹爆炸后会分裂出小炸弹。
Sticky Bombs
黏黏炸弹
Collectible 367 Icon.png367/炸弹+5,炸弹消灭敌人会生成蓝蜘蛛。
Epiphora
溢泪
Collectible 368 Icon.png368/保持同一个方向发射眼泪会增加射速。
Continuum
连续统
Collectible 369 Icon.png369/眼泪可以穿过墙壁从另一边射出。
Mr. Dolly
玩偶先生
Collectible 370 Icon.png370/心+3,射速上升,射程上升。
Curse of the tower
塔之诅咒
Collectible 371 Icon.png371/受伤时生成6个即爆炸弹。
Charged Baby
充电宝宝
Collectible 372 Icon.png372/给予充能的跟班。
Dead Eye
神枪手
Collectible 373 Icon.png373/连续命中敌人会增加伤害。
Holy Light
圣光
Collectible 374 Icon.png374/概率发射圣光眼泪。
Host Hat
寄生帽
Collectible 375 Icon.png375/免疫爆炸,概率阻挡敌人的眼泪。
Restock
补货
Collectible 376 Icon.png376/每当角色购买了一个物品后,刷新出一个新的物品。
Bursting Sack
炸裂蛛巢
Collectible 377 Icon.png377/蜘蛛不再攻击角色。
No. 2
大号
Collectible 378 Icon.png378/按住射击键3秒会生成大便炸弹。
Pupula Duplex
双瞳
Collectible 379 Icon.png379/眼泪变宽,更容易命中敌人。
Pay To Play
买路财
Collectible 380 Icon.png380/硬币+5,用硬币代替钥匙开门。
Eden's Blessing
伊甸的祝福
Collectible 381 Icon.png381/在你的下一局游戏开始时,随机获得一个道具。射速上升。
Friendly Ball
友好球
Collectible 382 Icon.png3823使用后,丢出友好球捕捉怪物或将捕捉的怪物放出。
Tear Detonator
眼泪起爆器
Collectible 383 Icon.png3831使用后,角色在空中的所有眼泪分裂成6颗。
Lil Gurdy
小加迪
Collectible 384 Icon.png384/蓄力冲撞的跟班。
Bumbo
笨笨
Collectible 385 Icon.png385/拾取硬币变强的跟班。
D12
D12
Collectible 386 Icon.png3863使用后,重置房间中的所有岩石。
Censer
香炉
Collectible 387 Icon.png387/给予角色一个圆形光环,使光环内的所有敌人与敌人的眼泪减速。
Key Bum
钥匙乞丐
Collectible 388 Icon.png388/将钥匙变为箱子的跟班。
Rune Bag
符文袋
Collectible 389 Icon.png389/掉落符文的跟班。
Seraphim
炽天使
Collectible 390 Icon.png390/发射圣心眼泪的跟班。
Betrayal
背叛
Collectible 391 Icon.png391/受伤后魅惑所有敌人。
Zodiac
黄道带
Collectible 392 Icon.png392/每层获得一个十二星座的效果。
Serpent's Kiss
蛇蝎之吻
Collectible 393 Icon.png393/发射毒性眼泪,碰到角色的敌人中毒。
Marked
标记
Collectible 394 Icon.png394/角色控制一个光标,自动向光标处发射眼泪。
Tech X
科技X
Collectible 395 Icon.png395/蓄力发射激光环。
Ventricle Razor
心室手术刀
Collectible 396 Icon.png3960使用后,生成一个黄色或蓝色的传送门,角色可以在传送门间传送。
Tractor Beam
牵引光束
Collectible 397 Icon.png397/角色控制一道光束,角色发射的所有眼泪都会被控制在光束之中。
God's Flesh
上帝果实
Collectible 398 Icon.png398/概率发射缩小眼泪,缩小的怪物可以被角色踩死。
Maw Of The Void
虚空大嘴
Collectible 399 Icon.png399/蓄力生成血激光环围绕着角色。
Spear Of Destiny
命运之枪
Collectible 400 Icon.png400/角色控制一把长枪。
Explosivo
爆炸物
Collectible 401 Icon.png401/概率发射黏性炸弹
Chaos
混沌
Collectible 402 Icon.png402/打乱道具池。
Spider Mod
蜘蛛模组
Collectible 403 Icon.png403/显示敌人血量的跟班。
Farting Baby
放屁宝宝
Collectible 404 Icon.png404/阻挡眼泪会放屁的跟班。
GB Bug
恶性漏洞
Collectible 405 Icon.png405/给敌人附加随机状态的跟班。
D8
D8
Collectible 406 Icon.png4064使用后,重置属性。
Purity
纯粹
Collectible 407 Icon.png407/获得属性加成光环,一种属性对应一种颜色。
Athame
祭典之刃
Collectible 408 Icon.png408/受伤时生成血激光环。
Empty Vessel
空容器
Collectible 409 Icon.png409/没有红心时获得飞行效果和随机护盾。
Evil Eye
邪恶之眼
Collectible 410 Icon.png410/概率发射眼睛,眼睛会和角色一起发射眼泪。
Lusty Blood
欲望之血
Collectible 411 Icon.png411/消灭敌人会在当前房间中增加伤害。
Cambion Conception
恶魔受胎
Collectible 412 Icon.png412/受伤一定次数会获得恶魔跟班。
Immaculate Conception
圣灵受胎
Collectible 413 Icon.png413/拾取一定次数的心会获得天使跟班。
More Options
更多选择
Collectible 414 Icon.png414/宝箱房的道具二选一。
Crown Of Light
光之冠
Collectible 415 Icon.png415/魂心+2,满红心时发射钻石眼泪。
Deep Pockets
深口袋
Collectible 416 Icon.png416/可以携带两个卡牌或药丸。
Succubus
魅魔
Collectible 417 Icon.png417/具有伤害加成光环的跟班。
Fruit Cake
水果蛋糕
Collectible 418 Icon.png418/每颗眼泪都具有随机特效。
Teleport 2.0
传送器2.0
Collectible 419 Icon.png4194使用后,随机传送到一个未进入过的房间。
Black Powder
黑色粉末
Collectible 420 Icon.png420/角色会留下黑色粉末,粉末围成圈会形成魔法阵,对敌人造成伤害。
Kidney Bean
腰豆
Collectible 421 Icon.png4212使用后,魅惑附近的敌人。
Glowing Hour Glass
发光的沙漏
Collectible 422 Icon.png4222使用后,将时间倒转到上一个房间。
Circle Of Protection
保护之环
Collectible 423 Icon.png423/概率弹回追踪眼泪的光环。
Sack Head
麻袋头
Collectible 424 Icon.png424/掉落物有概率变为福袋。
Night Light
手电筒
Collectible 425 Icon.png425/控制一个手电筒,被手电筒照射到的敌人和敌人的眼泪会减速。
Obsessed Fan
痴迷粉丝
Collectible 426 Icon.png426/模仿角色轨迹的跟班。
Mine Crafter
矿工
Collectible 427 Icon.png4271使用后,放置一个可移动的TNT。
PJs
睡衣
Collectible 428 Icon.png428/魂心+4,回满红心。
Head of the Keeper
店主的头
Collectible 429 Icon.png429/发射硬币眼泪,击中敌人概率掉落硬币。
Papa Fly
老爹苍蝇
Collectible 430 Icon.png430/模仿角色轨迹的发射眼泪的跟班。
Multidimensional Baby
多维宝宝
Collectible 431 Icon.png431/模仿角色轨迹的复制眼泪的跟班。
Glitter Bombs
闪光炸弹
Collectible 432 Icon.png432/炸弹+5,炸弹爆炸后概率掉落掉落物。
My Shadow
我的影子
Collectible 433 Icon.png433/受伤后会生成一只黑色的蛆为你作战。
Jar of Flies
苍蝇罐头
Collectible 434 Icon.png4340消灭敌人会变为蓝苍蝇储存在罐子中。使用后,将蓝苍蝇释放出来。
Lil Loki
小洛基
Collectible 435 Icon.png435/发射4向眼泪的跟班。
Milk!
牛奶!
Collectible 436 Icon.png436/受伤后,在当前房间中射速上升。
D7
D7
Collectible 437 Icon.png4373使用后,重置房间,角色可以再次清理该房间。
Binky
奶嘴
Collectible 438 Icon.png438/魂心+1,射速上升。
Mom's Box
妈妈的盒子
Collectible 439 Icon.png4394饰品效果翻倍,幸运上升。使用后,随机掉落1个饰品。
Kidney Stone
肾结石
Collectible 440 Icon.png440/每隔一段时间会蓄力发射肾结石。
Mega Blast
超级吐息
Collectible 441 Icon.png44112使用后,喷射巨大的血激光柱,持续15秒。

饰品

名称图标ID效果
Shiny Rock
闪光的石头
Trinket 62 Icon.png62宝箱石头每60秒闪烁一次。
Safety Scissors
安全剪刀
Trinket 63 Icon.png63即爆炸弹和超级即爆炸弹变为炸弹。
Rainbow Worm
彩虹虫
Trinket 64 Icon.png64随机蠕虫特效。
Tape Worm
绦虫
Trinket 65 Icon.png65眼泪飞得更远。
Lazy Worm
懒虫
Trinket 66 Icon.png66眼泪飞得更慢。
Cracked Dice
裂开的骰子
Trinket 67 Icon.png67受伤时概率触发一种骰子的效果。
Super Magnet
超级磁铁
Trinket 68 Icon.png68角色吸引掉落物、敌人和敌人的眼泪。
Faded Polaroid
褪色的全家福
Trinket 69 Icon.png69角色偶尔会变为透明色,使所有敌人混乱。
Louse
虱子
Trinket 70 Icon.png70偶尔生成蓝蜘蛛。
Bob's Bladder
鲍勃的气囊
Trinket 71 Icon.png71炸弹会留下绿色的水迹。
Watch Battery
钮扣电池
Trinket 72 Icon.png72电池的掉落概率上升。
Blasting Cap
爆炸帽子
Trinket 73 Icon.png73炸弹爆炸后有概率掉落一个炸弹。
Stud Finder
暗门探测器
Trinket 74 Icon.png74发现暗门的概率上升。
Error
错误
Trinket 75 Icon.png75每个房间会获得一个随机饰品效果。
Poker Chip
筹码
Trinket 76 Icon.png76箱子会出现更多东西或者什么都不出现。
Blister
水疱
Trinket 77 Icon.png77眼泪击退效果上升。
Second Hand
二手烟
Trinket 78 Icon.png78敌人受到异常状态的时间延长。
Endless Nameless
无限的难以言喻
Trinket 79 Icon.png79使用卡牌或药丸时,有概率掉落一个相同的卡牌或药丸。
Black Feather
黑羽毛
Trinket 80 Icon.png80邪恶的道具越多,角色的伤害越高。
Blind Rage
盲目的怒火
Trinket 81 Icon.png81角色受伤后的无敌时间增加。
Golden Horse Shoe
金马掌
Trinket 82 Icon.png82宝箱房有概率变为二选一。
Store Key
商店钥匙
Trinket 83 Icon.png83进入商店不需要钥匙。
Rib of Greed
贪婪的肋骨
Trinket 84 Icon.png84商店中不会出现贪婪。
Karma
Trinket 85 Icon.png85捐献给捐款机概率回复红心、生成乞丐或幸运上升。
Lil Larva
幼虫
Trinket 86 Icon.png86摧毁大便会生成蓝苍蝇。
Mom's Locket
妈妈的吊坠
Trinket 87 Icon.png87使用钥匙时会回复红心。
NO!
不!
Trinket 88 Icon.png88主动道具不再出现。
Child Leash
栓童绳
Trinket 89 Icon.png89跟班会更加紧凑。
Brown Cap
棕色帽子
Trinket 90 Icon.png90摧毁大便会爆炸。

首领

添加了10个新的首领。另外,许多首领获得了新的变异模式。

  • wiki页面输入值为空(例如, [[]]),并因此不能作为查询条件名称或其之一使用。
  • 您的查询中有未匹配“]]”的“[[”。
#
页面类型输入值“:”包含无效字符或不完整,并因此在查询或注释过程期间导致意外结果。
]]
需要先解锁相关成就
  • 您的查询中有未匹配“]]”的“[[”。
#
|丹格尔]]

怪物

Monster Description
Dart Fly
Entity 256.0.png
DLC.png
Flies towards Isaac and attempts to mimic his movements. Deals contact damage.
Swarm Fly
50px
DLC.png
Follows Isaac in large groups and deals contact damage.
Drowned Boom Fly
50px
DLC.png
Flies around the room diagonally, dealing touch damage. Upon death, explodes, fires four blood shots in the cardinal directions, and spawns a Drowned Charger.
Corn Dip
Entity 217.1.png
DLC.png
Quickly dashes in random directions, dealing contact damage.
Dank Squirt
Entity 220.1.png
DLC.png
Dashes towards the player and deals contact damage. Spawns 2 Clots upon death.
Roundy
Entity 276.0.png
DLC.png
Pops out of the ground in random locations, creating a small rock wave. Fires an explosive Ipecac shot at Isaac if he is in sight.
Ulcer
Entity 289.0.png
DLC.png
Pops out of the ground in random locations and spits a blood shot at Isaac or spawns a Dart Fly if Isaac is in sight.
Drowned Hive
Entity 22.1.png
DLC.png
Walks around the room, avoiding Isaac while spawning Drowned Chargers. Spawns a Drowned Charger upon death.
Dukie
Entity 288.0.png
DLC.png
Flies around the room diagonally, occasionally spitting out a Dart Fly.
Flaming Gaper
Entity 10.2.png
DLC.png
Walks towards Isaac, dealing contact damage. Usually turns into a Pacer or a Gusher upon death.
Cyclopia
Entity 284.0.png
DLC.png
Walks towards Isaac, dealing contact damage and leaving behind a trail of damaging red creep. Occasionally shoots a blood shot towards Isaac.
Black Bony
Entity 277.0.png
DLC.png
Wanders around the room and throws three bones in a row at Isaac when he is in sight. Explodes upon death.
Dank Death's Head
50px
DLC.png
Moves diagonally around the room, dealing contact damage. Needs to be killed to complete the room.
Flesh Death's Head
Entity 286.0.png
DLC.png
Moves diagonally around the room, dealing contact damage. Explodes into 6 blood shots in all directions upon death. Can be killed, but also dies when the room is cleared.
Fat Bat
50px
DLC.png
Slowly flies towards Isaac. Shoots when Isaac aligns diagonally with it and will actively try to avoid Isaac's shots.
Red Ghost
Entity 285.0.png
DLC.png
Disappears, then reappears near Isaac and fires a brimstone laser.
Flaming Fatty
Entity 208.2.png
DLC.png
Slowly walks towards Isaac. Occasionally farts, which pushes Isaac and adjacent enemies away. Has a chance to leave behind a damaging flame upon death.
Conjoined Fatty
Entity 257.0.png
DLC.png
Slowly walks towards Isaac. Occasionally spits a line of damaging green creep towards Isaac. Turns into a regular Fatty upon death.
Blue Conjoined Fatty
Entity 257.1.png
DLC.png
Slowly walks towards Isaac and occasionally spits a homing Ipecac shot at Isaac.
Dank Globin
Entity 24.2.png
DLC.png
Chases Isaac, dealing a full heart of contact damage. Upon taking enough damage, it collapses into a pile of goo, spawns a spider, and leaves a puddle of slowing black creep. Will regenerate after a short period of time if not killed quickly.
Black Globin
Entity 278.0.png
DLC.png
Chases Isaac, dealing a full heart of contact damage and spawning spiders. Upon taking enough damage, it separates into a head and body. The head slides towards Isaac, leaving a trail of damaging red creep. The body wanders around aimlessly, occasionally spawning spiders.
Black Globin's Body
Entity 280.0.png
DLC.png
Walks aimlessly around the room, occasionally spawning spiders.
Bone Knight
Entity 283.0.png
DLC.png
Moves erratically around the room, charges toward Isaac when in line of sight, and leaves behind a trail of damaging red creep. Can only be damaged from behind.
Mega Clotty
Entity 282.0.png
DLC.png
Slowly moves around the room, occasionally hopping and firing 6 blood shots in all directions. Splits into two Clotties upon death.
Mom's Dead Hand
Entity 287.0.png
DLC.png
Falls from the ceiling. If it lands on Isaac, it deals damage and teleports the player back to the spawn room of the floor. If it doesn't land on Isaac, it spawns several rock waves that travel outwards. Spawns several spiders upon death. Entering a room containing Mom's Dead Hand will warn the player with Mom's laugh.
Drowned Charger
50px
DLC.png
Slowly moves around the room, charging at Isaac when he gets in its line of sight. Explodes into four blood shots in the ordinal directions upon death.
Scarred Para-Bite
Entity 58.1.png
DLC.png
Moves towards Isaac, dealing contact damage and firing short-range blood shots. Can burrow underground and reappear elsewhere.
Scarred Guts
Scarred Guts.png
DLC.png
Attaches itself to a wall or obstacle and rolls around it, leaving a trail of damaging red creep.
Scarred Double Vis
Entity 39.3.png
DLC.png
Charges and fires a Brimstone laser which fires from all four sides when Isaac gets in its line of sight.
Meatball
Entity 290.0.png
DLC.png
Slides around the room, occasionally stopping to spew a fountain of short-range blood shots in all directions or to spit a line of damaging red creep. Spawns a Host upon death.
Imp
Entity 259.0.png
DLC.png
Slowly drifts towards Isaac, frequently firing 5 blood shots in quick succession towards Isaac. Tries to avoid Isaac's shots and occasionally teleports and reappears elsewhere.
Greed Gaper
Entity 299.0.png
DLC.png
Walks towards Isaac, dealing contact damage.
Blue Gaper
Entity 297.0.png
DLC.png
Walks towards Isaac, dealing contact damage. Has triple the health of a normal Gaper.
Blue Boil
Entity 298.0.png
DLC.png
Stationary enemy that decreases in size when hit, but regenerates to its full size until fully destroyed. Fires 1-3 blood shots towards Isaac when fully swollen.
Full Fly
Entity 296.0.png
Flies toward Isaac erratically, dealing touch damage. Splits into 6 directional shots upon death.

画廊

轶事

  • Afterbirth is the placenta and fetal membranes discharged from the uterus after the birth of offspring, which might be why the title screen is bloody.
0.0
0人评价
avatar